miércoles, 5 de marzo de 2008

"Primus Circumdedisti Me".First to circumnavigate me.


The Juan Sebastián Elcano is the school ship of the Spanish Navy. It was built on March 5, 1927, 81 years ago, in Cadiz (Spain). Her plans were also used twenty-five years later to construct her Chilean sail training vessel sister ship Esmeralda .

The ship carries the spanish navigator Elcano´s coat of arms, which was granted to the family by Emperor Charles V. The coat of arms is a terraqueous globe with the motto "Primus Circumdedisti Me" (meaning: "First to circumnavigate me").

Juán sebastían ELCANO, born in Guetaria (former Kigdom of Castile), was the first naval commander on completing the world circumnavigation in History aboard the Victoria on September 6, 1522. The expedition was initially commanded by Magallanes but he died in the Philippine Islands without finishing the voyage.

******
“Primus Circumdedisti Me". El primero que me circunnavegaste.


El
Juan Sebastián Elcano es el buque escuela de la Armada española. Fue construido un 5 de marzo de 1927, hace 81 años, en Cadiz (España). Sus planos fueron utilizados 25 años después para construir su gemelo el Esmeralda, buque escuela de la Armada chilena.

El barco porta el escudo de armas del navegante español Juan Sebastian Elcano, al cual le fue concedido por el Emperador Carlos V. El escudo es un globo terraqueo con el lema “Primus Circumdedisti Me"(“El primero que me circunnavegaste”).

Juán Sebastián Elcano, nacido en Guetaria (en el antiguo Reino de Castilla), fue el primer comandante naval en completar la vuelta al mundo a bordo de la nao Victoria el 6 de septiembre de 1522. La expedición fue iniiclemente mandada por Magallanes, pero éste murió en las Islas Filipinas sin poder acabar el viaje.

domingo, 2 de marzo de 2008

Romeo-Mike counterterrorist operation on going.

Tonight at 2400 the counterterrorist alert level 3 will be activated because of the proximity of the 9M elections. This level is the highest of the Counterterrorist National Plan in Spain and implies the participation of the Armed Forces in the executive phase. The objectives to protect by the Armed Forces will be critical infrastructure and high speed railways (AVE). The operation is called Romeo Mike and has been activated several times during the last years.


****

La operación antiterrorista Romeo-Mike en marcha.

Hoy domingo a las 2400 h se activará el nivel 3 de alerta antiterrorista ante la proximidad de las elecciones del 9M. Este nivel es el más alto de los recogidos en el Plan de Prevención y Protección Antiterrorista en España e implica la participación de las FAS en la fase operativa.

Los objetivos a proteger serán infraestructuras críticas y líneas de alta velocidad (AVE). La operación se denomina Romeo Mike y ha sido activada con anterioridad en varias ocasiones.

A new helicopter engine maintenance centre in Albacete.

ITP Group (Industria de Turbo Propulsores SA) has signed an agreement with Castilla-La Mancha regional authorities for the creation of a helicopter engine maintenance centre in the Albacete Aeronautics Park. This centre is expected to begin its activity towards the end of this year. The new centre in Albacete will mean an initial investment of €15 millions.

The new centre’s project is based in the future maintenance needs of the programmes for the NH90 and EC 135 helicopters. The agreement has been possible because the commitment made by General Electric with the Spanish Government for the maintenance of an initial figure of over 45 engines. This means that there already exists a sufficient workload to ensure the viability of the new activity centre. Apart from this, as the only authorised independent centre in the world, ITP carries out maintenance work on the PW206 engines which equip the 48 EC135s due to be acquired by the Ministry of the Interior and which could also equip the new EC135s acquired by the Ministry of Defence.

ITP has recently maintained 270 M250 engines for the US Army’s Kiowa helicopters. Moreover, ITP is also responsible for the redesign of the upgraded version of the engine for the Eurocopter HAD Tiger helicopter, the MTR390 E, with which FAMET will be equipped. Support activities for this engine will also be carried out by ITP once it goes into service.


****
Un nuevo centro de mantenimiento de motores de helicóptero en Albacete.

El Grupo ITP ha firmado un acuerdo con las autoridades regionales de Castilla-La Mancha para la creación de un centro de mantenimiento de helicópteros en el Parque Aeronáutico de Albacete. El nuevo centro supondrá una inversión inicial de 15 millones de euros.

El proyecto del nuevo centro se basa en las futuras necesidades derivadas del mantenimiento de los helicópteros NH90 y EC135. El acuerdo ha sido posible gracias al compromiso entre General Electric y el Gobierno de España para el mantenimiento de los 45 motores de los NH90 españoles. Además, ITP lleva el mantenimiento de los motores PW206 de los EC135 adquiridos por el Ministerio del Interior y que podrían equipar también a los adquiridos por el Ministerio de Defensa.


ITP ha concluido recientemente el mantenimiento de 270 motores M250 procedentes de los helicópteros Kiowa del US Army. Además, ITP es también responsable del rediseño hecho en los motores MTR390 de la versión mejorada HAD del Tigre con el que se dotarán las FAMET. El mantenimiento de este motor también será realizado por ITP, una vez que entre en servicio.